Bye Jordan!

Bismillah.
Assalamualaikum.



Actually, saya tak tahu pon keputusan IPG untuk Program Penghantaran Pelajar Cemerlang Jordan dah boleh cek. And, today is the last day. Haha. Bila saya bukak, - Maaf, anda tidak berjaya -. Huhu, alhamdulillah, tak dapat. Kalau saya dapat, of courseeeee.. akan ada rasa tak tahu nak pilih yang mana. Keputusan tuhhh sekaligus buat aku yakin. Jordan is not your destiny. Allah dah taqdirkan aku untuk Sarawak. Goodbye Jordan. Bahasa Arab, insyaAllah selamanya tetap aku cinta. Okey, so.. harinie, dapat satu azam dan semangat yang baru. Aku akan belajar bersungguh - sungguh dekat UNIMAS nanti! Aku MESTI belajar bersungguh - sungguh. Thanks to all my senior that gave me some inspiration and spirit for my foundation life. Syukran Kak Led dan Kak Mus yang sudi menjawab pelbagai soklan saya berkenaan UNIMAS. Kak Dibah, thanks for your advices. InsyaAllah, saya akan cuba yang terbaik. 4 flat, insyaAllah. 




Allah dah aturkan yang terbaik, insyaAllah. Sebenarnya, saya tak semangat pon nak pergi Sarawak. Even, saya dan Tasha akan fly awal sekali. Hehe. :3 Tapi, harinie, dah semangat baru selepas tak dapat IPG, hahaha. Jordan, satu hari nanti aku akan sampai kat sana. Even bukan untuk study, just a short vacation. There's a man that is I really want to meet, Ustaz Mahmud. Ustaz yang buat aku jatuh cinta dengan Bahasa Arab. Actually, waktu sekolah rendah aku tak pandai pon Bahasa Arab, aku dapat B Bahasa Arab untuk SPPM. Bahasa Arab Penulisan dan Pemahaman dua - dua B. SUbjek lain semua A. Hahahahaha. -.- Another reason, I really want to further my study tu Jordan, aku nak pegi melawat kem - kem pelarian Syria. Tapi, takpe.. aku nak belajar bersungguh - sungguh sekarang. Be a doctor, dan pergi ke Syria sebagai sukarelawan. InsyaAllah, harapan aku sejak mengenali Rawiyah. 



I'm counting the days. Sebenarnya, saya terkilan sangat tak sempat jumpa ustazah Rima dan Rawiyah for the last time sebelum balik Kuantan haritu. Pasti, ada hikmah. Semoga Allah kuatkan semangat aku untuk belajar dengan lebih bersungguh - sungguh. Rawiyah, tunggu kak Mawaddah ye sayang. I'll always love you where ever you are. Thanks my dear for becoming a part of my life. 



1 comment

  1. mawaddah. trust Him. mungkin dah ditakdirkan untuk awak untuk jadi seorang doktor. hehe jom kita sama-sama jadi doktor. doakan sy jugak eh.

    doctor for ummah.

    ReplyDelete